In een tijd waarin bereikbaarheid en klantbeleving het verschil maken, is een goede zakelijke telefonie oplossing geen luxe, maar een absolute noodzaak. Hoe kom je er nu achter wat het beste werkt voor jouw organisatie?
Bij VOIPZeker maken wij het jou makkelijk. In deze keuzehulp zakelijke telefonie leggen wij uit waar je op moet letten, welke opties je hebt en hoe je dé oplossing kiest die past bij jouw bedrijf.
Door: Michelle Verhoeven
Updated: 5 december 2025
Waarom zakelijke telefonie belangrijker is dan ooit
Steeds meer bedrijven ondersteunen hybride werken. Het is belangrijk om altijd bereikbaar te zijn waar vandaan je ook werkt. Bij VOIPZeker regel je jouw zakelijke telefonie eenvoudig in onze Unite telefooncentrale. In onze centrale beheer je gebruikers en stel je het belplan in. Zo bellen collega’s via desktop, mobiel en vast toestel. Hoe jij ook het liefst werkt, altijd bereikbaar.
Een professioneel telefoonsysteem bepaalt hoe snel en efficiënt je klanten te woord staat. Denk aan:
- Bereikbaarheid
- Een professionele uitstraling
- Flexibiliteit voor hybride werken
- Schaalbaarheid bij groei
- Inzicht in gespreksdata en prestaties
Met VoIP-telefonie leg je de basis voor betere service en krijg je duidelijkheid over de interne processen via gesprekstatistieken. Ook geïnteresseerd in VoIP bellen? Lees snel verder.
De keuze voor jouw bedrijf
Om te bepalen welke zakelijke telefonie oplossing goed bij jouw bedrijf past is het handig om de volgende punten in kaart te brengen:
Aantal gebruikers
Welke medewerkers gaan bellen? Heeft iedereen een eigen toestel of een mobiele app nodig? Elke medewerker kan via zijn/haar gebruiker bepalen hoe die persoon wilt bellen, waar dan ook ter wereld. Een bedrijf is altijd in beweging en kan door successen groeien, dan is het natuurlijk wel zo fijn als je zakelijke telefonie ook meebeweegt.
Locaties en werken op afstand
Werken collega’s ook vanuit huis of moeten ze onderweg bereikbaar zijn? Tegenwoordig is zakelijk bellen al lang niet meer alleen via een vast toestel. Het is handig om ongeacht je situatie tijdens openingstijden goed bereikbaar te zijn. Zakelijk bellen via een desktop of via een app op je mobiel zorgen ervoor dat je altijd professioneel overkomt door uit te bellen met je vaste nummer. De ideale oplossing voor bedrijven die vaste en mobiele telefonie volledig willen samenvoegen. Heb je een internationaal bedrijf? Collega’s bellen intern gratis naar elkaar ongeacht waar zij zich in de wereld bevinden.
Bereikbaarheid
Heb je openingstijden, wachtrijen of keuzemenu’s nodig? Er zijn maar weinig bedrijven die deze functies niet nodig hebben. Het instellen van openingstijden zorgt ervoor dat klanten die buiten deze tijden bellen een voicemail krijgen of worden doorverbonden met een buitendienst. Met wachtrijen verminder je de kans dat je telefoontjes mist. Ben je al in gesprek met iemand? Dan wordt de volgende beller automatisch in de wachtrij geplaatst.
Het instellen van keuzemenu’s is ideaal wanneer je bedrijf uit meerdere afdelingen bestaat. Maak het je klant gemakkelijk en zorg ervoor dat de beller direct bij de juiste afdeling uitkomt via een keuzemenu. VOIPZeker biedt niet alleen deze functies aan, maar het is ook gemakkelijk om deze zelf in te stellen en aan te passen met ons unieke klik en sleep belplan. Bekijk deze hier: https://voipzeker.nl/voip-demo
Integraties
Gebruik je CRM-software zoals Pipedrive, Salesforce of HubSpot? Laat je software voor klantenbestand automatisch bellen via de Unite telefooncentrale. Bij een inkomend gesprek krijg je een klantkaart in beeld die met 1 klik doorlinkt naar je CRM, zo heb je alle gegevens bij de hand voordat je opneemt. Alles gekoppeld en overzichtelijk. Met koppelingen voor ruim 250 software systemen is dat bij VOIPZeker zo geregeld.
Overige functionaliteiten
Bedrijven willen steeds meer ontzorgt worden en professionaliseren via telefonische functies. Gelukkig is er ook steeds meer mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan een welkomstboodschap of het ontvangen van voicemail per e-mail. Veel andere aanbieders rekenen extra kosten voor zakelijke telefonie functies. Bij VOIPZeker zijn ruim 75 unieke telefooncentrale functies standaard inbegrepen. Gespreksopname en meeluisteren worden veel gebruikt voor trainingsdoeleinden.
Daarnaast zijn er nog een tal van andere functies zoals belfilter. Een belfilter geeft grip op wie jou belt en wie jou mag bellen. Het blokkeren van buitenlandse nummers wanneer dit voor jouw organisatie niet van toepassing is, bespaard tijd en ergernis. Heb je last van bellende bots? Ga dan een stapje verder en schakel de functie Telefonische Captcha in. Laat bellers een willekeurige reeks cijfers invoeren wanneer ze jou bellen. Bij VOIPZeker zijn deze én andere functies standaard beschikbaar of eenvoudig toe te voegen.
Aanbieders vergelijken
Nu je weet welke opties er bestaan en wat jouw bedrijf nodig heeft zijn er ook nog een aantal belangrijke punten die ook belangrijk zijn.
- Betrouwbaarheid van de verbinding
- Bereikbaarheid van de helpdesk
- Contractduur & flexibiliteit
- Snelheid van oplevering
VOIPZeker: de juiste keuze
VOIPZeker biedt een robuuste zakelijke telefonie oplossing. Wij bieden directe persoonlijke service bij de helpdesk en werken met transparante prijzen. Ben jij klaar om te bellen via VOIPZeker? Bestel jouw pakket gemakkelijk online en bel binnen 5 minuten met jouw zakelijke nummer of bel 088 0666 0550.
Heb je nog geen VOIPZeker? Doe de gratis kostencalculator.

1 hafta önce
86











Dutch (NL) ·
Turkish (TR) ·